Miten luot yrityksen oman osaamisesi ympärille? - 5 vinkkiä aloittavalle yrittäjälle

Asiantuntijayrittäjille oma osaaminen on arvokas resurssi. Kun opit tuotteistamaan ja myymään sitä, voit kasvattaa asiantuntijuutesi ympärille menestyvää liiketoimintaa. Tässä blogitekstissä jaamme viisi askelta, joiden avulla tuotteistat oman osaamisen ja luot siitä kannattavaa yritystoimintaa. 🌟

  1. Määrittele kohderyhmäsi ja heidän tarpeet

    Kenelle palveluitasi myyt ja millaiset tarpeet heillä on? Määritä kohderyhmäsi hyvin ja tunnista sen ongelmat tai haasteet, joihin voit tarjota ratkaisuja omalla osaamisellasi. Pohdi, millaista arvoa voit tuottaa asiakkaille ja miten voit auttaa heitä saavuttamaan tavoitteitaan. Kun tiedät tarkalleen kenelle palveluitasi tarjoat, voit suunnitella tuotteistamisen strategisesti.

  2. Luo selkeä ja houkutteleva tarjonta

    Kun tiedät, kenelle haluat tarjota palveluja, on aika luoda selkeä ja houkutteleva tarjonta. Mieti, miten voit muotoilla osaamisesi tuotteeksi tai palveluksi, joka on helppo ymmärtää ja houkuttelee asiakkaita. Anna tuotteellesi tai palvelullesi kuvaava nimi ja kerro selkeästi, mitä hyötyä tai arvoa se tarjoaa asiakkaalle. Jos tarjoat esimerkiksi valmennuspalveluita, määrittele tarkkaan, mitä asiakas saa valmennuksesi avulla ja millaisia tuloksia hän voi odottaa saavuttavansa.

  3. Opi myymään palveluitasi

    Menestyvän yrittäjyyden kulmakivi on myynti, eikä ilman myyntiä ole liiketoimintaa. Varsinkin yrittäjyyden alussa on tärkeä tehdä aktiivisesti myyntityötä, jotta opit miten tarjoamasi palvelut vastaavat asiakkaiden tarpeita, saat kokemusta ja kontakteja sekä tottakai alat myös luomaan yrityksellesi tuloa. Myyminen voi monille ajatuksena tuntua vieraalta, mutta muista että oikeilla myyntitaktiikoilla se voi olla sekä tehokasta että mieluisaa.

  4. Markkinoi osaamistasi aktiivisesti

    Golden Ticketin oppien mukaan: jos sinä et kerro osaamisestasi, kuka sitten kertoo? Oman yrityksen kasvattaminen vaatii näkyvyyttä, ja näkyvyys vaatii aktiivista puhumista omista palveluista. Hyödynnä tähän monia eri kanavia - sosiaalista mediaa, verkkosivuja, blogeja, verkostoja tai vaikka kahvipöydän keskusteluja sukujuhlissa. Kertomalla osaamisestasi ammattimaisesti, jakamalla tarinaasi sekä tarjoamalla hyödyllistä sisältöä ja vinkkejä eri kanavissa, kasvatat samalla uskottavuuttasi ja henkilöbrändiäsi.

  5. Hinnoittele itsesi reilusti, mutta älä unohda arvoasi

    Oman osaamisen tuotteistamisessa hinnoittelu on tärkeässä roolissa, sillä se määrittää yrityksesi kannattavuuden sekä viestii laadusta ja asiantuntijuudesta. Oikein hinnoitellut palvelut myös motivoivat sinua toimimaan yrittäjänä ja luomaan hintasi arvoista laatua asiakkaille. Asiantuntijayrittäjänä suosittelemme, että mietit hinnoittelua tuntihinnan sijaan lisäarvona, jota tarjoamasi palvelu tuo asiakkaillesi. Toisin sanoen et tarjoa asiakkaille ainoastaan työhösi käyttämää aikaa, vaan sitä lopputulosta, jonka asiakas saa tekemästäsi työstä.

Markkinoinnin ja luovan alan asiantuntijoiden palveluille on paljon kysyntää markkinoilla, joten sinulla on lukuisia mahdollisuuksia rakentaa menestyvää liiketoimintaa oman osaamisesi ympärille. Golden Ticket -yrittäjyysvalmennuksessa autamme sinua tunnistamaan omat vahvuutesi ja erikoisalasi, opastamme sinua rakentamaan niistä hyvin tuotteistetut palvelut sekä opetamme miten myyt palveluitasi menestyksekkäästi (ja niin että opit jopa nauttimaan myymisestä!) 🚀

Muista tilata Golden Ticketin viikkokirjettä! Viikottaisessa uutiskirjeessä jaamme yrittäjyysinspiraatiota ja saat ensimmäisenä tiedon maksuttomista Fast Lane -koulutuksista sekä seuraavasta valmennuskierroksesta.👇🏻

Edellinen
Edellinen

Hei uusi yrittäjä - ethän tee näitä 5 virhettä!

Seuraava
Seuraava

Mikä on YEL-vakuutus? - Aloittavan yrittäjän opas